2012. február 9., csütörtök

német

órát sikerült felvennem az egyetemen, aminek örültem, mint majom a farkának. ingyen nyelvtanulás mindig jó, pláne, ha szaknyelv, pláne, hogy imádok nyelveket tanulni, pláne, hogy még kreditet is kapok érte. főnyeremény.
ma volt az első óra, amire el is tudtam menni. ritkán van ám egyetemi órával kapcsolatban ilyen pozitív élményem. összesen 15-en vagyunk a csoportban, pici teremben tanulunk, van egy kedves tanárnénink, aki zabálnivaló és fantasztikus humora van. olyan középiskolás hangulatom volt, nagyon jól éreztem magam.
viszont tudtam ám eddig is, hogy sokat felejtettem németből, de hogy ENNYIT, az azért eléggé szíven ütött.

a mai nap kedvenc félrefordítása: a német tanár mesélte, hogy ő egyszer találkozott a metilénkék (ami egy festék: metilén kék) fordításával, ami így hangzott: die kleine metilänchen /aki nem tud németül: a -chen kicsinyítőképző, tehát a (félre)fordító úgy értelmezte, hogy ez a "metilénke" többes száma. nem is értem, hogy milyen élőlénynek képzelhette el.../ :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése